30 okt. 2024
Puratos introduceert een nieuw product in het GrainDesign-assortiment: GrainDesign Topaze. Deze innovatieve brooddecoratiemix van gezonde en heerlijke granen en zaden zorgt voor een onderscheidende uitstraling van brood. De consument wordt aangetrokken door het aantrekkelijke uiterlijk, de smaak en de toegenomen voedingswaarde.
Uit Puratos’ grote consumententrendonderzoek Taste Tomorrow blijkt dat één op de twee consumenten denkt dat voedsel dat er goed uitziet ook goed smaakt. En smaak blijft voor consumenten de belangrijkste factor als het gaat om herhalingsaankopen. Heel belangrijk dus om brood er aantrekkelijk te laten uitzien. Decoratie speelt daarbij een rol van betekenis.
Decoratie op brood zorgt voor de eerste aantrekkingskracht en een onderscheidende uitstraling. Met de brooddecoratiemixen van GrainDesign wordt dit effect eenvoudig bereikt. Puratos had al GrainDesign Black & White: een mix van gezouten zwarte sesam, zwarte komijn en witte rijstvlokken, die zorgt voor een explosie van kleur op brood en voor een heerlijke crunch. Nu introduceert Puratos daarnaast GrainDesign Topaze: een mix van geroosterde zonnebloempitten, gezouten sesamzaad, maanzaad, gierst en geel en bruin lijnzaad. De decoratiemix geeft een mooie uitstraling aan broodproducten. Omdat ‘eten met je ogen’ een stijgende trend is, biedt dit onderscheidende kansen voor de bakker. Het gebruik van een decoratiemix zorgt bovendien voor differentiatie: niet één collega heeft exact dezelfde broden als jij. Dat maakt je assortiment uniek en onderscheidend.
GrainDesign Topaze kan als topping op brood worden gebruikt. Het is een kant-en-klare mix van zes zaden, die niet meer geroosterd hoeft te worden en op een constante manier kan worden verwerkt. De gecoate en geroosterde granen en zaden zorgen voor een uitgesproken, heerlijke smaak. Bovendien geven zij brood een verrassende textuur. De knapperigheid die met de decoratiemix wordt bereikt blijkt essentieel om klanten het product vaker te laten kopen.
Uit Taste Tomorrow blijkt dat vezels, fruit, gedroogde vruchten en desem volgens consumenten bijdragen aan de gezondheid. Ook zaden en granen horen in dit rijtje thuis. Consumenten zien een product dat rijkelijk versierd is met granen en zaden als een gezonder product. Niet zo vreemd dus, dat twee op de drie consumenten tijdens onderzoek hebben aangegeven interesse te hebben om met GrainDesign gedecoreerde broden te willen kopen. Bovendien geeft ruim vijfenzestig procent van de consumenten aan bereid te zijn om iets meer te betalen voor zo’n smaakvol gedecoreerd broodproduct.
Brood decoreren met zaden en granen is niets nieuws en gebeurt al zo’n vijftig jaar. Toch is het zeer actueel in een tijd waarin consumenten verleid willen worden door ‘Instagrammable’ producten, door verrassende smaken en texturen en door de belofte van een nóg gezonder product. Vandaar dat Puratos GrainDesign Topaze als innovatief product lanceert. De kleurrijke en smaakvolle brooddecoratiemix maakt eyecandy van ieder brood en zorgt voor een onweerstaanbare indruk op consumenten.